Psychohygienická de-bylinka

VAROVANIE: Článok obsahuje citovo plochý a emočne labilný obsah pretkaný anglickými a nóbl slovíčkami, ktoré neslúžia na zaujatie akademickej obce, ale na vylepšenie plytkého obsahu.  Dnes sa rozšíri Vaša slovná zásoba o tieto skvosty:

Z2 - veľmi nízka zóna srdcového tepu určená na viac než relaxačné behy

Healthy and strong - (hélty end strong) zdravý a silný

Kata - skrátený tvar slova Katarína, často používaný s pejoratívnym nádychom

Verva - snaha, úsilie, odhodlanie

Nebudem piť alkohol - vravieť do vetra, vymýšľať si, preháňať

Dark Academia - (Dárk akadémia) Playlisty s rôznou meditačnou hudbou na Spotify

Release Anxiety -  (rilíz anxájety) uvolniť úzkosť

HIIT - (híít) Vysoko intervalový tréning s nadmernou fyzickou záťažou a vysokými tepmi

Dofky - www.dofe.sk

Laxatívny - kakací

Longlasting patience and consistency - (longlásting pejšn end konzistensi) dlhotrvajúci pokoj a vytrvalosť

MBCT - Mindfulness-Based Cognitive Therapy

Bearable - (bérebl) znesiteľný

Gro - podstata, jadro veci

No čo Vám budem medové motúzy popod nos ťahať. Vyžalovať sa potrebujem. Nie vysťažovať, ale len tak, žensky vyrozprávať. Sme v karanténe. Áno, zase. Len máme vymenené garde. Mates je ten healthy and strong a my, so Simou, sme tie covidové švábky. Teda, ona je taká pravá, tuhá, liptovská švábka, ja som aktuálne rozsekaná ako zemiakové pyré z prášku. Ale nie o tom som chcela.

Tragédia mojej únavovej zlomeniny, zapálenej šľachy a plochej nohy obletela hádam všetky dostupné sociálne siete a kontakty s nimi spojené. Strácanie a hľadanie Z2 zóny už tiež nie je najpálčivejší problém, ktorý ma trápil. Takže čo mi zase je? Furt nespokojná. Furt tápajúca, bádajúca, napádajúca, nabádajúca Kata. Tak čo už? Každý máme svoje. A ja mám dneska toto:

S takou vervou som sa s úderom polnoci pustila do mojej novoročnej výzvy, až ma to samú zaskočilo. Nebojte sa, všetko bolo s kostolným poriadkom, žiadne plytvanie potravinami sa nediaľo. Všetko som najskôr pekne dojedla a dopila, veď sme predsa bio-eko. Takže z mojich predsavzatí, ktoré vstúpili do platnosti niečo málo po polnoci, vyberám:

Predsavzatie č.1: Nebudem piť alkohol, kým neschudnem na pôvodnú váhu. 

Realita: Po mesiaci nevypitia ani kvapky alkoholu som sa dopracovala ku covidu ( podotýkam, že pri zdravej konzumácii som v plnej sile odolala všetkým vlnám, dokonca aj tým nákupným), takže toto predsavzatie je očividne zdraviu škodlivé a riadne som ho prestrelila. 

Ponaučenie: Nikdy viac! Slabá náplasť na ubolené telo je úbytok na váhe cca 2kg, aj to vďaka strate chuti, takže sa mi neoplatí ani veľmo jesť. Len tak, akurát, na výživu a fungovanie.

Predsavzatie č.2: Rozbehám sa pomaly a s rozumom v Z2, ako píšu príručky tepového charakteru.

Realita: Ukotviť môj beh v Z2 sa dá kadejako, len nie s plne funkčným rozumom. Ten som sa po troch týždňoch naučila ako-tak vypnúť počúvajúc dookola meditačný playlist Dark Academia Study 2022 to release Anxiety.

Ponaučenie: Po čom túžiš, to sa ti splní. Od kedy mám covid, som permanentne v Z2, ukotvená o posteľ a cesta na záchod je už niečo ako HIITko pre moje tepy.

Predsavzatie č.3: Pôjdem mojim Dofkám príkladom. Aj som teda chvíľu šla a mám aj dôkaz TU.

Realita: Každý jeden beh som absolvovala s obrovským sebazaprením. Buď som nevládala, abo mi sneh šľahal do ksichtu, abo sa mi otravne prihovárali moje opäť zdivočené bežecko-laxatívne procesy. Proste radosť v každom pohybe a keď som sa konečne prehupla cez tú hranicu nevôle a nechuti, bum, welcome to my covid positiveness. Takže zase raz to bude úplne od piky a nevedno kedy.

Ponaučenie: Nenechaj svoj žalúdok zdivočieť. Minimálne tá nechuť bude pohodlnejšia. Navyše, v zime je kakanie v kríkoch mega nepraktické a na tom bielom profile to lístím len tak nenápadne nezakryješ a do lopúcha sa neutrieš. Aspoň tak vraví legenda.

Zhrnuto a podtřženo, dáno na přavou mířu (milujem češtinu!):

Ten môj dvojročný pokus o beh, nebol len taký hocijaký dvojročný pokus o beh. Bola to pre mňa hustá terapia na moju stále neusadenú adhd dušu prahnúcu po longlasting patience and consistency. Bola to asi jedna z mála vecí, ktorú som viac-menej robila pravidelne, dlhodobo a dokonca aj s radosťou. Dokázala som byť sama so sebou aj niekoľko hodín a niekto zase dokázal byť aj 10 hodín sám dakde v horách so mnou a netváriť sa pritom, že som too much dačo všeličo.

Jasné, že to nie je žiadna tragédia, keď ako trápny priemerný amatér nemôžem behať. Tragédie sú o inom. Taký zlomený gelový nechet v priamom prenose, alebo poškriabaná fungl nová audina, zlomený opätok na sandáloch od Blahnika, to už je iná sila. To už je na mieste použiť slovo chudera. 

Takže aby bolo jasne, všetko je good bye a ja si zatiaľ len tak skromne a potíšku liečim moju amatérsku bežeckú dušu pri MBCTherapy a meditujem ako Zhen-Shenov pokrvný brat. Podarilo sa mi objaviť čaro jogy, ktorá však musí mať tak maximálne do 25-30 minút, aby bola pre mňa bearable a mením sa na taký ten asketický dumavý typ. 

Izolovala som sa v našom byte s osobami mne najbližšieho charakteru, počúvajúc meditačnú hudbu, ktorá má za úlohu udržať môj dych a tep v úrovni bezperiměn a poľahky si divočiem. Na hruď si prikladám obklad z masti z jazveca (sorry to all my vegan friends, ale len konská masť funguje bez koňa), pestujem bobra, kŕmim mačku, pravidelne vetrám. Gro mojej dennej stravy tvorí bylinkovy čaj a najobľúbenejšie jedlo je novalgin, ktorý mi poskytuje aspoň 30-40 minútový luxus relatívne produktívneho času spojeného s menej bolestivým vykašlievaním hlienu. Inak, keď už som taká úprimná, je to zážitok porovnateľný s prvou popôrodnou stolicou, takže pevne verím, že táto fyzická aktivita nevyjde na zmar a v plnej kráse sa odrzkadlí na mojom brušnom svalstve z jari, keď tuky otajú. 

TO SUM IT UP:

Don't allow anyone, including yourself, to trivialize what running means to you.

Lebo tak sa píše v tomto článku TU

obrážčok od: Bored Teachers


Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Z najnižšieho k Najvyššiemu

Mária Széchy po dřuhé

Moje ego, tvoje ego akka MF100 DNF