READY - STEADY - DO(fE) IT! akka nalejme si čistého vína

Tento môj blog bude úplne z iného súdka a je priorite určený mojim skvelým Dofkám a Dofákom, ale verím, že si tu svoj kúsok inšpirácie nájdu všetci, ktorí nahliadnu, lebo každý týždeň v nedeľu, až do deadlinu, čo je 30.11.2022 tu pribudne jeden zápisčok denníkového charakteru. 
A vo co vlastne go? Let me explain!
  INTRO 
"Keď chceš byť úspešný, nesmieš byť neúspešný." Táto legendárna hláška bývalého futbalového trénera MFK Ružomberok, ktorého meno si proste neviem zapamätať, ma baví už nejaký ten piatok a stala sa akýmsi hnacím motorom mojej obývačkovej bubliny. Alebo ako môj nádejný zať vraví, sny bez plánov sú len také prdy do vetra. Doba je aká je, plánovať sa veľmi dlhodobo nedá, ale čo sa vždy dá, je pomáhať si, navzájom sa motivovať a posúvať sa vpred. Tretím rokom som vedúca jedného skvelého programu pre mladých ľudí, ktorý sa týka všetkého možného okrem školy a známok. “Medzinárodná cena vojvodu z Edinburghu (skrátene DofE) je komplexný rozvojový program, ktorý dáva mladým ľuďom vo veku 14 až 24 rokov šancu rozvinúť svoje schopnosti a charakterové vlastnosti pre reálny život, naplniť svoj potenciál a pomôcť im uspieť v živote, lebo veríme, že každý mladý človek má potenciál uspieť a príležitosti na dobré vzdelanie mu v tom môžu len pomôcť.” Kto o DofE ešte nepočul, stačí kliknúť na www.dofe.sk, pre lenivcov klik na tieto dva krátke videjká o DofE  a o Dofe :D
Tak o čo mi vlastne ide? Jednoducho o toto: 
 Hlavná myšlienka celého DofE programu je motivovať mladých ľudí, aby vyšli zo svojej komfortnej zóny a urobili pre seba viac, ako štandard. Oveľa viac. A čo sa stalo mne, hlavnej koordinátorke DofE na škole? Zranila som sa, nešportovala 3 mesiace, pribrala vyše 5 kíl, maximálne sa opustila fyzicky, pracovne a ani psychicky to nebolo to pravé orechové. Musíte uznať, že takto sa príkladom asi nejde. A tak tesne po sviatkoch, na vrchole mojej prežieračskej éry, som zrazu precitla. Kata, máš 8 rokov fitness skúseností v motivovaní ľudí spojených s miliónon krásnych príbehov a emócií a tvoje ovisnuté brucho momentálne dosahuje taký level, že si na ňom kváskovačky môžu miesenie a prekladanie cesta trénovať a stehná ti samovoľným trením začnú pri dlhšom behu iskry hádzať. 
Dnes bude teda moje od zajtra! 
 Vlani sme si p.p. Stejskalovou  stanovili naše "DofE" ciele, ktoré sa nám ako-tak darilo-nedarilo plniť. Zamyslenie: Chcelo by to nejakú kontrolovateľnosť, niečo, čo ťa udrží v tlaku. 
 A nech sa páči! 
 4.1.2022 - Mail č1: 
 Mílé moje Dofky, milí Dofáci, v prvom rade Vám prajem do Nového roku veľa trpezlivosti, odhodlania chuti pracovať na svojich snoch a plánoch. And now back to work :) Mnohí z Vás už majú nejaký ten mesiac roboty za sebou a patrí Vám obrovská pochvala. Pre mňa je čítanie si Vašich ORB záznamov ako balzam na dušu a má väčšiu silu ako všetky TedExové motivačné speeches, za čo Vám ja osobne veľmi ďakujem ❤ 
 Tí, ktorí ste ešte nenabrali silu, odvahu, motiváciu začať, alebo ste len pozabudli na zápisky do ORB, práve dnes je ten najlepší deň!
 A prečo? 
1) Lebo je Nový rok, nový mesiac, nový týždeň, proste nový začiatok 
 2) Tento týždeň je posledný štartovací, ktorý Vám ponúka dostatočný priestor na to, ste to všetko stihli splniť v stanovenom časovom limite a zúčastniť sa tak úžasnej slávnostnej ceremónie organizovanej DofE, ktorá, všetci dúfame, bude tento rok už konečne reálna a nie online. 
 Mentorsky Vám viem 100% pomôcť s jazykom slovenským, anglickým a talianskym, štrikovaním, lepením tapiet, behom a fitnessom všetkého druhu . Som tu pre Vás aj tento týždeň. Kľudne ma kontaktujte cez EduPage, gmail, alebo mi zavolajte na mobil. Ak Vám nezdvihnem, určite Vám zavolám späť hneď, ako sa mi bude dať.
 A keďže ste mali mnohí problém so stanovením a hlavne sformulovaním cieľa a aby sme boli na rovakej lodi, moje Strieborné ciele pre tento rok sú nasledovné:
  Športová aktivita: MAJOR: Keď som supportovala charitatívnu cestu SNP pre Oliverka, na fb som vyhlásila výzvu, že za každých 5 eur, ktoré prispejú kamoši, odbehnem 1km. Nazbieralo sa mi úctyhodných 122km, ktoré som pre zranenie ešte neodbehla. Do konca marca nohu rozbehám a zregenerujem, do konca júla odbehnem súvisle minimálne maratónsku dĺžku a do konca novembra odbehnem sľúbených 122k.
Mentor: Pavel Kováč - reprezentačný tréner behov mimo ovál. 
Ak by Vás zaujímalo, o čo vlastne šlo, prikladám link k nášmu krásnemu videjku Bežíme pre Oliverka.
  Zručnosť: Na bronzovej úrovni som si za cieľ stanovila založiť blog a napísať minimálne 4 články. Nakoľko mi moju simplesite spoplatnili a zrušili môj účet, presunula som sa na mainstreamovu blogspotstránku ULTRAgalaktická. Rada by som v tejto činnosti pokračovala a na striebornej úrovni k blogu pridala aj rozhovory vo forme podcastov, kde by som si pozvala netradičných ľudí a rozprávala sa s nimi o netradičných témach. Mojim cieľom je nahrať 3 podcasty v trvaní minimálne 30 min a prekonať v sebe pocit, že na niekoho to môže pôsobiť trápne a amatérsky. 
 Mentor: Miroslava Repčeková - učiteľka slovenčiny 
  Dobrovoľníctvo: celé DofE je moja jedna veľká dobrovoľnícka aktivita 
 Mentor: Národná kancelária DofE Slovensko 
 
Tadáá. Vzápätí posielam Mail č2: 
Oprava: A samozrejme, že som si tú športovú aktivitu nenaformulovala úplne správne, lebo som tam zabudla napísať, že moje maximum odbehnutých km v jednom behu je 50. 

Nakoľko sa ľudia nad 24 rokov oficiálne do ORB zaregistrovať už nemôžu, tak na mojom blogu si budem viesť denník, ktorý bude verejne k nahliadnutiu. A keď sa mi moje ciele nebude dariť plniť, tak Vám v decembri všetkým pripravím jedno ultra mega vegánske vianočné posedenie :) 

 Ak ste sa dočítali až sem, držte mi teda palce! 
 Mám oficiálne odštartovaný Week 1.
 Prvý zápis vkladám už túto nedeľu, hneď, ako sa mi podarí uspať Mateja.

TÝŽDEŇ 1 (3.1.2022 - 9.1.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Tento týždeň som odštartovala v LM Training Centre, kde som fyzicky umrela hneď v pondelok na tabate. Svalovicu som mala ešte aj medzi rebrami a držala sa ma poctivo až do stredajšieho činkovéhu Pumpu, po ktorom som ledva zostúpila z pódia, na ktorom som cvičila. Though beginnings, ale bojujem, začala som po troške behať a celý týždeň prekladám ešte s fyziom mojej nohy a 30 dňovou jogovou výzvou s Adriene, aktuálne sa spájam s vesmírom siedmy deň.
Suma sumárum: 1x Tabata (60min)
                         1x 3D Pump (60min)
                         7x Joga (cca 23min denne pred spaním)
                         3x Beh cca 15km
Kontrola: STRAVA  Katka Hybka

ZRUČNOSŤ: Premyslela som si, koho by som chcela do prvého podcastu pozvať a akým smerom by sa mal obsah uberať. Vlastne už mám premyslené, koho by som chcela pozvať do všetých troch podcastov a aké témy by som chcela prezentovať. Trénujem neskákanie do reči a neodbiehanie od témy.
Zdroj: internet
Suma sumárum: cca 2 hodiny popri uspávaní Matesa 
Kontrola: Poznámky v mobile 

DOBROVOĽNÍCTVO: administratíva. Veľa administratívy
Suma Sumárum: cca 3-4 hoďky za celý týždeň
Kontrola: DofE

No a jasné, že už sú 2 minúty po polnoci. Ale family first.

LMTC 3D PUMP
 
TÝŽDEŇ 2 (10.1.2022 - 16.1.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Tento týždeň sa niesol v podobnom duchu ako ten ostatný. Stále nevládzem, tepy mi lietaju ako splašené a svalovica sa stala bežnou súčasťou môjho života. Môj žalúdok a črevá začali reagovať na zvýšenú dávku pohybu a keďže ešte nevládzem behať rýchlo, nemôžem odbehnúť ďaleko od domu, rsp najbezpečnejší mi vychádza výbeh do voľnej prírody. Dnes som kúsok poblúdila, tak z plánovaných 6km bolo nakoniec 8k tempom starej matere. Hádam to nohu nezaťažilo priveľmi. Úbytok na váhe stále minimálny. Cez týždeň musím ísť behať aspoň 3x, zatiaľ to nemá úroveň.
Suma sumárum: 1x Tabata (60min)
                         1x 3D Pump (60min)
                         7x Joga (cca 23min denne pred spaním)
                         2x Beh cca 15km

ZRUČNOSŤ: Skúšala som sa nahrávať na mobil. Bolo to smiešne a vôbec nie také easy peasy lemon squeezy, ako som si myslela. Obávam sa, že nakoniec toto bude pre mňa výzva najväčšia.
Suma Sumárum: cca hoďka nahrávania a rozčarovaného lamentovania

DOBROVOĽNÍCTVO: Príprava DofE stretka kvôli dobrodružným expedíciám.
Suma Sumárum: cca 2,5hoďky


                             
                                                                                                 zdroj: Internet

TÝŽDEŇ 3 (17.1.2022 - 23.1.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Tento týždeň bol veľmi ťažký. Do každého pohybu som sa musela vyslovene nútiť a prehovárať. Netuším, či mi to tu niekto checkuje, ale  Chvalabohu, že to tu mám verejné. Inak by som sa na to už asi vykašľala 🙈 
Suma sumárum: 
LMTC klasika Tabata + Pump
4x Joga (meškám už 7 dní!)
3x Beh 18,5km
Jedinou náplasťou mi je to úbohé kilo, čo som schudla.
Zručnosť: tiež pokrivkáva, ale mám už čo-to odskúšané, tak hádam nebudem valcovať hitparádu trápnosti.
DOBROVOĽNÍCTVO: mám dve nové dofky a plán na mentoring taliančiny 💪





TÝŽDEŇ 4 (24.1.2022 - 30.1.2022)


Všetko bolo, len som chorá a je mi plano. Dopíšem, keď mi bude lepšie.  
Takže som aj behala, aj cvičila, aj podcast prichystala a aj DofE mentorovala s v nedeľu večer sa môj imunitný systém rozhodol, že prišiel ten správny čas a po takmer 2,5roku resistencie let the virus in 🤷‍♀️ and the show started.

TÝŽDEŇ 5 (31.1.2022 - 6.2.2022)

Presne takto som sa mala:
Ale zase, aby som sa neopúšťala, tvrdým tréningom a sebazaprením mne vlastným som sa dopracovala ku krásnym 5tim hlbokým nádychom a výdychom bez zakašľania! Verím, sa k 100% fungovaniu dopravujem čo najskôr. Behať zatiaľ memôžem, ale skúsim opäť yogu. Ale s podcastomuž určite pohnem. Wish me strength & consistency💪

TÝŽDEŇ 5 (7.2.2022 - 13.2.2022)

FYZICKÁ AKTIVITA: Tento týždeň som sa vzhľadom na môj zdravotný stav zamerala na moje pľúca a hlavu. Trénovala som hlboké dýchanie a skúsila opäť jógu. Som schopná zvládnuť jednoduchšie cvičenie do 15 minút a dlhšiu prechádzku. Stále mám nádchu, škaredý kašeľ a nepríjemnú bolesť hlavy.  Ale dýcham a čo-to už aj v noci pospím. Verím, že budúci týždeň bude zase o kúsok lepšie. Ďakujem Terezke B. za link na pre mňa až life-savingový youtubový kanál BOHO BEAUTIFUL YOGA. 
ZRUČNOSŤ:  Nahrala som skúšobný podcast. Mám čo robiť, aby nejaký mohla so cťou publikovať :D
DOBROVOĽNÍCTVO: Odmentorovala som prvú hodinu taliančiny.


TÝŽDEŇ 5 (14.2.2022 - 20.2.2022)

FYZICKÁ AKTIVITA: Úprimne, stále nič moc, ale zvrtla som jednu tabatu, jedny činky, jeden 5k beh a veľa veľa Boho Beautiful. 
ZRUČNOSŤ: Upravila som otázky a zhlboka dýchala, aby som nefučala ako John Lenon po týfuse.
Verím, že už len dobre bude. Verím v štastné konce 💪


TÝŽDEŇ 5 (21.2.2022 - 27.2.2022)

 FYZICKÁ AKTIVITA: 3 behy, dokopy rovných 25km, čo už zase nie je až tak máličko. Dvakrát som sa vyzvŕtala v centre a doma pridala kúsok Boho jogy k tomu. Začiatky sú vždy únavné. Treba tú nechuť zlomiť. Treba zabojovať sami so sebou. Nie sami proti sebe. Hlavne treba bojovať, nie vojnovať.
ZRUČNOSŤ: Učím sa zbaviť svojho učiteľského spôsobu kladenia otázok, lebo to vyzerá smiešne. Verím, že v marci by sa mohol zrodiť prvý podcast.
DOBROVOĽNÍCTVO: Pokračujem v taliančine a pomaličky začíname s expedíciami.


TÝŽDEŇ 6 (28.2.2022 - 6.3.2022)

FYZICKÁ AKTIVITA: Dačo málo som pobehala, ťažký týždeň to bol fyzicky, aj psychicky. Zase veľká ďakovačka Boho beautiful 🙏 Bojujem sama so sebou. 
ZRUČNOSŤ: Učím sa strihať zvuk. Zaberá to mega veľa času a výsledok zatiaľ nijaký 🤷‍♀️
DOBROVOĽNÍCTVO: Príprava pre spustenie expedičiek vrcholí, po písomných ideme do toho naplno 💪



TÝŽDEŇ 7 (7.3.2022 - 13.3.2022)

 FYZICKÁ AKTIVITA: Martin ma donútil odbehnúť 12minútovku, aj keď sa mi vôbec nechcelo a ja mu za to ďakujem. Rekord som nezlomila, ale spoň viem, že môžem. Už len úplne zlomiť tú nechuť. Behala som, cvičila som a aj skitouringovala konečne. Jupí! Od pondelka začnem s riadnym bežeckým tréningom 👌
ZRUČNOSŤ: Stále sa trápim s tým zvukom.
DOBROVOĽNÍCTVO: papierovačky🙈

TÝŽDEŇ 7 (14.3.2022 - 20.3.2022)

 FYZICKÁ AKTIVITA: Do riadneho tréningu to má ešte ďaleko, ale už vybehnem aj menší kopček bez ujmy na zdraví a celkom slušne som zvládla aj nedeľný DSVB. Uvidíme, ako zvládnem prvé tohtoročné intervaly. Aj som schudla, aj som pribrala. aj sa mám na čo vyhovoriť, aj nemám
ZRUČNOSŤ: Stále sa trápim s tým zvukom a strihám viac, ako kaderníčka :D Oslovila som odbornú pomoc, hádam to zvládnem.
DOBROVOĽNÍCTVO: nestíhačky, papierovačky 🙈



TÝŽDEŇ 8 (21.3.2022 - 27.3.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Začínam strugglovať so zápiskami, ale nikto si to zatiaľ nevšimol. Tak behám, koľko mi vydá
ZRUČNOSŤ: Nestrihám, rozposlala som ten podcast známym taký že úplne raw. bola srada
DOBROVOĽNÍCTVO: Expedície volajú. Šup sem s nimi!

TÝŽDEŇ 9 (28.3.2022 - 2.4.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Dačo behám, dačo nie. Cez víkend bola Ultralanovka. Aj som si veci zobrala, že dáke to kolo odkrútim, nevydalo. Ale zase som opravila haldu testov!
ZRUČNOSŤ: Plánujem podcast č.2. Uvidíme, ako to odloopujeme
DOBROVOĽNÍCTVO: máme expedičky zosynchronizované! Yes!!

TÝŽDEŇ 10 (3.4.2022 - 9.4.2022)
FYZICKÁ AKTIVITA: Furt to isté dookola a ešte stále si nikto nevšimol, že to tu nevpisujem na čs. Asi nie som úspešná bloggerka :D Ale behám dačo málo.
ZRUČNOSŤ: Otázky pripravené na part 2, uš si len nájsť čas.
DOBROVOĽNÍCTVO: expedičky podelené! Môže sa cvičiť.

Len by som chcela zhrnúť na záver, že som odbehla 122km a bolo to mega obohacujúce, zabehla som osobák na maratóne a bolo pocitovo skvelé. Expedície sme zvládli so cťou a čaká ma ešte jeden podcast, verím, že už oficiálne profi nahratý.









.


            









Komentáre

  1. Kati budem ti drzat palce a podporovat ta, kolko bude v mojich silach a moznostiach 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmo pekne ďakujem a teším sa konečne spoločné ako výškové, tak aj diaľkové km :) Prvé pôjdeme to v tej Račkovej, nech mám aj ja zápis na segmente k maštali :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Z najnižšieho k Najvyššiemu

Mária Széchy po dřuhé

Moje ego, tvoje ego akka MF100 DNF