Januárové de_bylinky 2023 edišn

VAROVANIE: Článok obsahuje citovo plochý a emočne labilný obsah pretkaný anglickými a nóbl slovíčkami, ktoré neslúžia na zaujatie akademickej obce, ale na vylepšenie plytkého obsahu. Dnes sa rozšíri Vaša slovná zásoba o tieto skvosty:

z hurta: imídyetly end kuikly, teda hŕŕŕ systém

core: stred tela, ktorý nie je len v strede

švábka: zemiak, bandurka, krumpeľ, gruľa

unbelievable: čitaj anbelívebl, teda neschopné uverenia

suchý január akka Dráj Dženuary: keď mesiac nepožívaš alkoholické nápoje a čelíš suchej realite

stravovací handicap: čítaj hendykep, teda keď nemôžeš zožrať všetko, na čo máš chuť

zapeklitá situácia: keď konáš ako debil a zvalíš to na náhodu alebo osud

apel: skrátený tvar od slova APEroL, teda výzva k akcii

gúd báj: tak akurát okej

Introdakšn

Tak by som začala z hurta. Záver roka 2022 sa mi akosi stratil medzi uchrchlanými nádychmi a výdychmi, corovými cvičeniami, behom absentujúcimi sviatkami a úplne dychberúcej straty kondičky. Moja fyzická konzistencia sa síce po mesiaci snaženia a zotavovania sa z hračkárskych bacilov od môjho syna posunula z kategórie práškové zemiakové pyré do kategórie švábka a akože telo drží po kope, ale žiadna slavá to nie je. Dala som sa teda na takmer pravidelné užívanie yogy, lebo v promo videju sľubovali, že už po 2 týždňoch by mal byť môj život pokojnejší, nádych hlbší a namiesto spájania sa s vesmírom, by som sa mala spojiť sama so sebou.

Mám tu aj nejaké prvé pozitíva 👌 Tieto meditačné a cvičiace srandičky zafungovali na môjho Mateja. Čas zaspávania sa mu skrátil na hodinu just by listening to Boho Beautiful. Unbelievable! 

Mejn body

Vrátila by som sa ale k podstate yogy, lebo tu nastáva veľký zlom. Yoga a pokoj z nej prameniaci funguje, kým som pokojná. V preexponovaných a emočne náročných momentoch stále strácam moju krehkú sebakontrolu a znovanájdenú citovú plochosť, čo ma núti reagovať emočne labilne. Môže to však byť aj vedľajší účinok suchého januára, akka dráj Dženuary, teda 30 dní bez alkoholu. Áno, viem, január má 31 dní, ale prvého bolo treba podojedať a podopíjať, takže od druhého to bolo logicky istejšie. 

30 dní som vydržala. Ani o kus viac. A až 1.2. som si dopriala kúsok alkoholu. Dobre, klamem. Vydržala som presne do 31.1. 22.15 SEČ, keď ma životné okolnosti donútili k ľahkému samoopusteniu sa. Ale keďže som  už určite 1.1.2023 po 22.00 nepila, alibisticky som si tieto dve hodiny pripočítala k 31.1. Aby to zase nevyzeralo, že to bez alkoholu nedávam, udržiavam to vždy pri takom zdravom, štandardnom množstve akurátne na preklenutie reality👌

Veľa som si od januára sľubovala. Začnem zase behať, cvičiť, vyrovnám sa s mojim novým stravovacím handicapom. Dokonca sa to aj tak pozitívne rozbehlo. Pri všetkej skromnosti, ktorá mi chýba, sa musím pochváliť, že som do dnešného dňa premenila skoro 4kg tuku na riadny kus svalstva. Vo veľkej miere za to vďačím všetkým bezalkoholičným večerom a Fodmap SIBO strave. Dokonca si to všimli aj moje kolegyne, ktoré teda riadne zahoreli závisťou 🤷‍♀️



Rečním, rečním a stále tu ešte chýba nejaká myšlienka mojich de_byliniek. Presuňme sa teda k meritu veci:

Hľadám motiváciu. Motiváciu opäť sa vrátiť k systematickému tréningu. Nastaviť si prácu, domácnosť, tréningy a vôľu tak, aby to fungovalo. Lebo už mi to raz tak fungovalo, takže určite sa to dá. Keby sa mi tak chcelo, ako sa mi nechce, bola by som zase UltraGalaktická. 

Long story šort

Január som celkom slušne rozbehala, rozcvičila, spevnila a aj som plánovala v nastavenom tempe pokračovať, keď zrazu, úplne náhodou, nevinne a hlavne pochabo nastala zapeklitá situácia. 

Hlas v triede: Mrs teacher, ako ste na tom s tou DofE výzvou, že spravíte šnúru? Naposledy Vám chýbalo 38cm.
Mrs teacher: Parádne! Chcete vidieť?
Hlasy v triede: Jasné!
Mrs teacher: Tak kukajte!
Hlasy v triede: Super! Riadny pokrok oproti minule.

Mrs teacher vo svojej hlave: Dobréé, som ani netušila, že som na tom až tak dobre. Veď ja už skoro lížem podlahu! Keď tu zraz niečo prasklo... Aauuu. Tak toto bolelo. A čo si čakala? V skoro 45tich rokoch tu nohy bez rozcvičky rozťahuješ ako 15ročná gymnastka.

Pozbierala som všetky zvyšky mojej dôstojnosti, elegantne sa postavila a sebavedomo vykráčala z triedy. "Si ty normálna, Kata? Do orieška prasknutého!" (OK, použila som expresívnejší opis situácie). Zhlboka som sa nadýchla a modlila, aby ma to nebolelo. 


Mega to bolelo a k večeru sa to ešte vystupňovalo. Takže po dvoch rokoch trápenia sa so zapálenými šlachami, únavovými zlomeninami, plochými nohami, covidmi, gastro problémami a po necelom mesiaci nejakého pokusu o comeback som zase tam, kde som už nikdy nechcela byť. Pôvodne som si chcela vymyslieť úplne hustú storku ako som si ten hamstring zranila, ale toto nevymyslíš. To je proste život. A ten jednoducho nie je fér. Ja urobím jeden sprostý pohyb a bum, zranená. Môjho Martina môžeš vyhodiť z 5teho poschodia, dopadne na rovné nohy, odbehne 200km bez vody a stravy a ešte ti vysmiaty stihne navariť večeru bez jedinej známky únavy. Proste emoušnal demidž sa mi stal.

Konklúžn

Našťastie mám len natiahnutý hamstring. Dobrá správa je, že tam nemám ani modrinu, ani nejaký do očí bijúci opuch. Bola som si po zaslúžene hýčkanie a opateru v Liptov Sport Institute, kde sa o môj ubolený sval parádne postarala šikovná fyzio Zuzka a dušu mi exkluzívne pohladkala božská Deniska. Verím, že do lanovky budem fit a do Beskydskej stihnem aj natrénovať.

A o čo tu vlastne gou?

Hľadám motiváciu. Motiváciu opäť začať odznovu a vrátiť sa k systematickému tréningu. Nastaviť si prácu, domácnosť, tréningy a vôľu tak, aby to fungovalo. Lebo už mi to raz tak fungovalo, takže určite sa to dá, aby sa mi zase chcelo, aby som opäť bola UltraGalaktická. 

A keďže mám teraz pár dní časúú, šírim Apel na širokú verejnosť, ktorá sa dočítala až sem.

Babo raď! Prijímam tipy, triky, hacky, motivačné knihy, filmy, podcasty, články, rozhovory, aplikácie, proste všetko, čo Vám pomohlo, pomáha, čomu veríte. 

Aby som sa len neľutovala. Dobre mi je. Aj šťastná som, aj veselá. Práca ma živí, väčšinou aj baví, deti mi robia radosť, frajer sa o mňa stará ako o vlastnú, všetky starosti, ktoré mám sú moje vlastné a tak. Aj úspešná som, aj veľa vecí nezvládam. Všetko je vlastne gúd báj.

Múdro na záver
Môj Matej sa ma nedávno opýtal: Prečo kričíš? Stratila si hovnováhu? 

Občas sa nám to asi stáva všetkým, že ju stratíme. Takže, vážení, mesiac február som sa rozhodla obetovať nadobudnutiu stratenej hovnováhy. 
Pretože hovnováha is the key to success a jej podstata je, nenechať sa nachytať komfortom.
🫢


PS: Všetky obrázky sú poctivo ukradnuté z       fajsbúku🤷‍♀️





Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Z najnižšieho k Najvyššiemu

Mária Széchy po dřuhé

Moje ego, tvoje ego akka MF100 DNF